MC|2

Kun je extra ondersteuning en aandacht gebruiken? Dan past MC|2 wellicht bij jou.

Kleine groepenvan maximaal 22 leerlingen
Rustig dagprogrammazonder vaste roosters en lestijden
1-op-1 ondersteuningdoor vakdocenten

Gewoon naar school. Maar dan anders.

Je bent jong, hebt leerrecht en gaat naar school. Het klinkt zo logisch. Toch geven cijfers aan dat het reguliere onderwijs in 10-20% niet aansluit bij de behoefte van de leerling. Hiervoor is dus een andere onderwijsaanpak noodzakelijk. Een die wél past.

Daarom bestaat binnen Montessori College al vijf jaar het MC|2. Uit te spreken als M, C, kwadraat. Op een school waar ieder kind anders mag zijn, past een ‘anders-dan-anders-aanpak’ als deze bewezen goed.

Voor welke leerlingen is dit passend?

Voor leerlingen die niet goed renderen in het reguliere onderwijs. Die bijvoorbeeld extra ondersteuning en aandacht nodig hebben. Denk aan hoogbegaafde leerlingen, die daarnaast kampen met autisme, hypersensitiviteit, angsten, of adhd.

Wat houdt die anders-dan-anders aanpak in?

Leerlingen MC|2:

  • leren en werken niet in een klas, maar in een unit. Een ruimte met stilwerkplekken, plekken voor overleg en samenwerking en voor instructie. In een groep van maximaal 22.
  • hebben een dagprogramma zonder roosters, zonder vaste lestijden. Er is geen wisseling van de wacht tussen vakken en lessen door. Vaste coaches en vakdocenten helpen hen verder. Steeds bekende gezichten dus.
  • volgen een eigen programma, ontwikkelen zich in hun eigen tempo.
  • worden 1-op-1 ondersteund door vakdocenten.
  • trekken uiteindelijk de schoolpoort tevreden achter zich dicht. Mét of zonder een diploma op zak.

Plaatsing

Plaatsing, inderdaad. Door het samenwerkingsverband (SWV). Zij beschikt over de expertise om te bepalen welke leerlingen kunnen gedijen bij  MC|2. Voor informatie: Berend Nobbe b.nobbe@montessoricollege.nl